In deze editie maak je kennis met Sander, distributieplanner mét ruime ervaring binnen FRL. Sander zijn carrière begon als postsorteerder, werd daarna onze expeditiemedewerker en groeide door tot teamleider Expeditie. Nu helpt hij klanten bij het automatiseren van het inboeken van zendingen.

Het begin van Sander zijn carrière

Sander: “Ik ben Sander, 30 jaar en woon in Stiens. Ongeveer 10 jaar geleden attendeerde mijn moeder mij op een advertentie in de Huis aan Huis. In de lente van 2010 had ik mijn sollicitatiegesprek en niet veel later stond ik poststukken in postbakken te sorteren. Unthâld, d’r binne útsûnderingen foar dizze postkode, hoor ik onze toenmalige directeur Lieuwe Dijkstra nog tegen mij zeggen. Alsof het gister was. Ik werd door hem ingewerkt. Hij stond zelf mee te sorteren, omdat het die avond druk was. Op dat moment wist ik dat ik onderdeel was geworden van een bedrijf waar samenwerken aan de toekomst voorop staat.

Weer op het oude nest

Sander bleef niet poststukken sorteren. De jaren daarna is hij doorgegroeid tot expeditie medewerker en een paar jaar later kreeg hij de functie transportplanner aangeboden. Sander: “Uiteindelijk heb ik de expeditie afdeling aangestuurd. Het mooie is, nu ben ik weer terug op het oude nest: de afdeling distributie. Maar nu als distributieplanner en houd mij voornamelijk bezig met personeelsplanning en IT-beheer. Ik bewaak de langetermijnplanning en ben het aanspreekpunt voor mijn collega’s.”

Werk van klanten uit handen nemen

Sander maakt het klanten graag makkelijk: “Als je een webshop hebt kun je contact met mij opnemen. Samen onderzoeken we of het mogelijk is om het inboeken van zendingen te automatiseren. Wat handig kan zijn als je dagelijks veel pakketten verstuurt.”

Wil je meer weten over het automatiseren van zendingen? Neem contact op met Sander via 058 215 4157 (optie 3).

 

Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies