Het succes van jouw product, dienst of campagne hangt mede af van het kiezen van de juiste doelgroep. Wie heeft echt interesse? Maak dit inzichtelijk en focus je op deze ideale klant.

Doelgroep specificeren

Je hebt de ideale doelgroep voor ogen, maar durf te specificeren. Door je te richten op een duidelijk deel van de markt, kun je je onderscheiden ten opzichte van de rest. En daar je communicatie op heel specifiek op afstemmen.

Doelgroep verder segmenteren

Je hebt nu een specifieke ideale doelgroep voor ogen, maar je kunt verder segmenteren. Denk aan welke opleiding je ideale klant heeft, waar woont deze klant, heeft deze klant kinderen, is hij of zij getrouwd, woont deze klant alleen of samen en wat doet deze klant in graag in zijn of haar vrije tijd. Je kunt dit ook inzichtelijk maken door te kijken naar welke van deze kenmerken je huidige klanten hebben. Maak bijvoorbeeld een klantenanalyse.

Waarom wil deze ideale klant jouw product of dienst?

Haal de behoefte van de ideale klant bovenwater, daarna stem je jouw communicatie daarop af. Met een gerichte folder, flyer of kaart kun je optimaal op die behoefte inspelen. Zo krijgt jouw potentiële klant iets in de bus waar zij op zitten te wachten en precies daardoor blijft jouw product, dienst of campagne gegarandeerd hangen. De kans op een nieuwe klant of aankoop is groot!

Bereik de doelgroep

Nu weet je wie je doelgroep is en hoe je jouw communicatie daarop af kunt stemmen. Wij helpen je met die specifieke doelgroep te bereiken, zodat jouw folder, flyer of kaart bij die specifieke doelgroep op de mat valt. Wij kunnen een geografische selectie maken op wijkniveau, postcode en plaats. Maar we kunnen ook segmenteren op criteria als jonge gezinnen, huizen met tuinen, flats, ouderen, welstandsklasse etc.

Huis-aan-Huis verspreiden kan al vanaf: € 26,25 per duizend exemplaren! Neem vrijblijvend contact met ons op via 058 204 55 75 of info@frlpost.nl.

 

Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies